Webové push notifikace jsou v kurzu! Jak a proč je používat?
Push notifikace znáte pravděpodobně především z vašeho smartphonu, jednotlivé aplikace jejich prostřednictvím nejčastěji upozorňují, že se něco děje (někomu se líbí vaše fotka, přišel vám e-mail apod.). Marketéři je však už pár let mohou využívat i na webu, což má spoustu výhod. Pojďme se na ně společně podívat
Webové push notifikace byly poprvé představeny v prohlížeči Chrome od Google v roce 2015. Tento update umožnil stránkám posílat oznámení i poté, co web opustí. Uživatel však s tímto musí nejprve souhlasit, což byl údajně nejdůležitější mobilní prvek, který na webu do té doby chyběl. Ihned po jeho představení ho začalo používat značné množství online vydavatelů či firem.
Proč „pushky“ používat?
Hodně online byznysů – jmenovitě jde třeba o blogy, e-shopy nebo weby s předpovědí počasí – využívá notifikace k navýšení tzv. engagementu (zapojení či aktivita fanoušků, čtenářů, zákazníků). Spuštění webových pushek pro ně znamenal úlevu v tom, že nepotřebují mobilní aplikaci. Ta často znamená celkem značné investice, jež většinou přijdou vniveč. Podle serveru Comscore si většina uživatelů chytrých telefonů nestáhne ani jednu „appku“ za měsíc, a navíc věnují 80 % času strávených na smartphonu pouhým pěti aplikacím.
A další výhody? Webové push notifikace – jak už bylo řečeno – vyžadují potvrzení odběru, takže máte jistotu, že příjemce opravdu zajímají a nebudou ho otravovat. Narozdíl od newsletterů nemohou skončit ve spamu, a také nemohou být zablokovány ad blockery. Zobrazují se v prohlížeči příjemce i tehdy, když nebrouzdá na vašem webu. V mobilu se pushka objeví v řádku určeném pro notifikace, a to i v případě, že uživatel nemá otevřený prohlížeč.
Jak notifikace využít?
Podívejme se na pár příkladů, jak push notifikace na webu používat. E-shopy pomocí nich například mohou připomenout, že má potenciální zákazník zboží v košíku, posílat časově omezené nabídky, nebo informovat o stavu transakce. Zpravodajské servery zase mohou upozornit na nový článek z určité sekce, o kterou čtenář dříve projevil zájem, nebo např. oznamovat skóre sportovních utkání. Dalšími příklady mohou být třeba update o blížícím se letu, nebo cílená nabídka založená na předchozím chování uživatele.
Vzhled pushek v prostředí webu se liší v závislosti na prohlížeči a také operačním systému. Takže například notifikace ve stejné verzi Chromu bude vypadat jinak na Windows a jinak na Macu. Chrome běžící na Windows nabízí dva unikátní prvky, které v žádném jiném prohlížeči ani operačním systému nenajdete. Jde o možnost umístit do push notifikace velký banner a také boxy pro call-to-action tlačítka. Ne všechny prohlížeče však webové push notifikace podporují, kromě Google Chrome a Firefoxu fungují už jen v Safari Maverics (a to pouze v operačním systému Mac OS). A ještě jedna důležitá věc – pokud chcete oznámení používat, musí váš web být zabezpečen pomocí SSL certifikátu.
Pokud jsme vás přesvědčili, že jsou webové push notifikace užitečný marketingový nástroj, který vás nebude stát moc peněz, neváhejte se na nás obrátit – rádi vám s jejich zprovozněním pomůžeme!
Sdělte nám Váš názor
Něco kreativního i užitečného ke čtení
Sociální sítě pro vaše podnikání
Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už ...