Sociální sítě pro vaše podnikání

William Rayo

Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už dávno pryč. Když se vám dnes rozbije pračka, potřebujete spravit boty, hledáte kadeřníka pro dítě, nebo cokoli dalšího, kam se nejčastěji podíváte? Ano, do svého mobilu, tabletu a počítače, kam zadáte jednoduchý dotaz v prohlížeči a dostanete informace o všech firmách ve vaší blízkosti, které daný problém řeší.

Pokud ale podnikáte, je třeba, abyste se uměli v online prostoru pohybovat, případně si musíte najít někoho, kdo vám s tím pomůže. A to platí nejen o webové prezentaci, ale ještě více o sociálních sítích. Ty jsou totiž ideálním způsobem, jak o sobě dát vědět lidem, kteří třeba ani netuší, že by vaše služby mohli potřebovat.

Kde být viděn

Nejpopulárnější sociální sítí pro propagaci produktů a služeb je rozhodně Facebook. V České republice má nejvíc uživatelů a můžete na něm cílit propagaci podle věku a lokality. Facebook může skvěle sloužit k propagaci produktu či služby, když si vytvoříte tzv. produktovou stránku a na ni nasměrujete reklamu. Ale ne každý ví, že stejně můžete reklamu směřovat na webovou stránku, aniž byste byli ba Facebooku jinak aktivní. K takové propagaci slouží bannery a další reklamy, které se vybrané cílové skupině objevují na jejich timeline. Vy sami si můžete zvolit, zda proklik z takové reklamy půjde na váš Facebook, nebo na váš web.

Facebook ale může sloužit k propagaci i jinak. Pokud máte funkční a živou facebookovou stránku, můžete si vytvořit okruh fanoušků, tedy lidí, kteří dají vaší stránce tzv. lajk, neboli kliknout na vaší stránce na tlačítko To se mi líbí. K tomu slouží akviziční kampaně, které o vás dají vědět co nejširšímu okruhu potenciálních zájemců o vaše služby. Kvalitně připravená akviziční kampaň může zvýšit počet vašich fanoušků i násobně. A proč je to dobré? Bez reklamy vidí nový post na vaší stránce jen asi 2 procenta vašich fanoušků. Máte-li jich 100, post uvidí bez reklamy 2, máte-li jich 1000, tak 20 atd. Čím více fanoušků, tím také větší šance na neplacené rozšiřování informace o vás dál. Každé sdílení postu zase osloví nový okruh lidí.

 

Sociální sítě pro vaše podnikání

Facebook se skvěle kombinuje s dalšími sociálními sítěmi. Máte-li videa se zajímavým obsahem, je dobré je umístit na vlastní Youtube kanál a z Facebooku na ně odkazovat. Obdobně kvalitní fotografie se dají výborně umístit na Instagram. A i na těchto kanálech je možné si objednat reklamu.

Na co si dát pozor

Sociální sítě mohou být skvělým pomocníkem, ale zároveň i nemilosrdným katem, pokud nejsou vedeny správně. Lépe je být na jedné síti skutečně dobře, než na všech, ale špatně. Nutná je pravidelná aktualizace. Bez změny obsahu bude zájem o vaši stránku na jakékoli sítě rapidně klesat. A žádný dotaz ani připomínka nesmí zůstat bez odpovědi. Ta by měla přijít spíše v řádu hodin, než dnů. Zejména kritické připomínky nebo recenze bez odpovědi mohou řadu lidí od vaší firmy spíše odradit.

Obdobně je tomu i nevhodně nasazené reklamy. Pokud například malý hotýlek nasadí mohutnou reklamu na víkendovou akci, ale už za hodinu od nasazení nemá jediný volný pokoj, reklama nebyla zvolena správně. Navíc peníze na ni vynaložené byly v podstatě vyhozeny z okna. Alchymie je třeba i sponzorování postů na vlastní zdi. Za málo peněz lze získat hodně, nebo skoro nic. Pokud si nejste jisti, nechte si poradit od odborníka. Určitě se vám to vyplatí.

Sdělte nám Váš názor

Něco kreativního i užitečného ke čtení