Proč je důležitá rychlost načítání webové stránky
Rychlost načítání webových stránek je často velmi podceňována. Vlastníci často stráví spoustu času a utratí nemalé částky, aby jejich web skvěle vypadal, ale neuvědomují si, že pokud se nenačítá dostatečně rychle, nikdo tu krásu neuvidí.
Jaké tedy může mít pomalu se načítající stránka důsledky? Přihlíží k tomu třeba Google ve svém hodnocení webu – posuzuje, jak rychle zpřístupní data váš server, ale zajímá ho také uživatelův čas strávený čekáním na zobrazení informací. Pokud má pomalé připojení a vaše stránka je příliš velká, dojde ke zpoždění načítání, což může potenciálně ublížit vašemu SEO snažení.
Nedostatečně rychle se načítající web může způsobit škodu při tzv. indexování. Tento process zjednodušeně znamená, že robot některého z vyhledávačů prochází množství dat nasbíraných za určitou dobu na webu. Pokud se mu však nepodaří k datům dostat v určitém časovém rámci, bude zkrátka obsah ignorovat. To může mít dva následky – váš web se buď propadne ve výsledcích organického vyhledávání, nebo se v nich vůbec neobjeví.
Všechno chceme hned teď
Výše popsané je však pouhou špičkou ledovce. Zcela zásadní je naprosto jednoduchý předpoklad – pokud se návštěvník nedostane ke kýženým informacím dostatečně rychle, přestane ho vaše stránka s velkou pravděpodobností zajímat a půjde se poohlédnout někam jinam. Představte si následující situaci – chcete si dát kávu, ale u vyhlášeného stánku je obrovská řada, zatímco u vedlejšího, který však není tak kvalitní, je jen pár lidí. Spousta lidí je ochotná snížit své nároky na kvalitu, pokud budou obslouženi rychle.
Pokud vlastníte e-shop, rozhodují skutečně sekundy o tom, zda potenciální zákazník nakoupí u vás, nebo někde jinde. Může se vám to zdát jako přehnané, vždyť pár sekund čekání ještě nikoho nezabilo. Nicméně čekat několik vteřin na načtení stránky se uživateli zdá jako věčnost – už nejsme v době vytáčeného připojení. Existuje spousta studií, jež potvrzují, že doba načítání má přímý dopad na počet konverzí.
Případovky místo slov
Tak například společnost BrandPerfect provedla průzkum mezi 2500 online nakupujícími v USA a Velké Británii. Dvě třetiny britských respondentů a více než polovina amerických uvedla, že pomalá stránka je hlavní důvod nedokončení objednávky. Společnost Mozilla, tvůrce prohlížeče Firefox, přišla na to, že zredukování doby načítání o 2,2 sekundy může vést k navýšení konverzí o 15 %. Největší světový e-shop Amazon se pak nechal slyšet, že každých 100 milisekund zpoždění vede k poklesu prodejů o 1 %. Nejde však jen o prodeje, podle vlastních zkušeností Google při načítání výsledků vyhledávání znamená každá půl sekunda navíc snížení trafficu o pětinu. A zpravodajský portál BBC ztratí 10 % čtenářů za každou sekundu navíc.
Sdělte nám Váš názor
Něco kreativního i užitečného ke čtení
Sociální sítě pro vaše podnikání
Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už ...