Tipy pro vlastníky webových stránek

Pavel Putna

Webové stránky jsou dnes jedním z hlavních nástrojů marketingu. Ať už nabízíte infoprodukt, tištěnou knihu, provozujete kadeřnictví nebo prodáváte v kamenném obchůdku, webovými stránkami dáváte zákazníkům možnost poznávat Vás a Váš produkt či službu, kterou nabízíte.

Díky uživatelsky přívětivým webovým stránkám navíc s Vašimi zákazníky budujete vztah a podporujete jejich loajalitu k Vám.

Jenže jak zajistit, aby zákazníci na Vašich stránkách zůstali? Co pomůže tomu, aby se na Váš web zákazníci opětovně vraceli?

 

Rychlost načítání webové stránky

Bude-li zákazník muset dlouho čekat, než se Vaše webové stránky načtou, opustí Váš web dřív, než ho uvidí. Pomalé načítání stránek může u návštěvníků Vašeho webu vyvolat i frustraci. Odstraňte proto všechny nepoužívané prvky, vyhněte se zbytečně velkým obrázkům či fotografiím. Před nahráním médií na Váš web soubory komprimujte.

Tipy pro vlastníky webových stránek

Vzhled webové stránky

Je vhodné použít ideálně dvě až tři barvy (popřípadě jejich odstíny), které si návštěvníci mohou snadno s Vašim podnikáním spojit. Nezapomeňte tyto barvy použít nejen na webu, ale také v ostatních marketingových materiálech, newsletterech apod.

 

Zaměřeno na bílou

Méně znamená více. A to i ve světě online marketingu. Webové stránky by měly působit moderně, svěže, otevřeně. K tomu pomáhá bílá barva volného prostoru. Návštěvník se lépe soustředí na informace, které před sebou vidí. Klíčem je najít rovnováhu mezi sdílenými informacemi a volným prostorem. Pečlivě vynechaný prostor mezi textem a obrázkem přináší oku čtenáře úlevu. Zákazník pak zůstává na Vašem webu déle.

 

Snadná navigace

Návštěvník stránek potřebuje okamžitě najít informace, které hledá. Věnujte dostatek času přípravě přehledné a jasné navigace. Zákazník by měl web snadno prohledávat. Ujistěte se, že návštěvník jednoduše najde navigační prvky, ty by měly být jednoduché a snadno použitelné. Zvažte, zda jsou nutné podrubriky. Ve většině případů jsou spíše na obtíž a komplikují čtenářům procházení webu. Samozřejmostí je vyhledávací pole. Návštěvník pomocí klíčového slova snadno najde, co hledá. Do záhlaví webu je vhodné přidat základní navigační funkce, kterými jsou například domů nebo kontakt.

 

Čitelnost informací

Máte-li kvalitní informace a neumíte je srozumitelně předat, jejich hodnotu zákazník nemusí ocenit. Abyste o čtenáře nepřišli, pracujte s krátkými, ale jasnými texty. Využívejte bodů a odrážek. Málo kdo čte veškerý obsah na webu, návštěvníci Vaše stránky spíše skenují. Proto je čitelnost informací důležitá. Lepší čitelnosti přispívají malé odstavce, kontrast mezi barvami (např: černý text na bílém podkladě), bezpatkové písmo. Nezapomeňte také na správné formátování (seznamy, odrážky, nadpisy, zvýraznění textu, apod.).

 

Responzivní web

Nezapomeňte, že si zákazníci mohou Vaše stránky prohlížet nejen na svých počítačích, noteboocích, ale čím dál tím častěji používají především tablety či mobilní telefony. Je proto nezbytné, aby Vaše webové stránky byly dobře zobrazované na všech těchto zařízeních.

 

Zobrazení sociálních ikon

Sociální sítě hrají v online komunikaci důležitou roli. Lidé chtějí sdílet užitečné informace. Myslete na to při správě svého webu a umístěte na své stránky ikony odkazující na Vaši facebookovou stránku, účet na instagramu apod. Nejlépe uděláte, když ikony umístíte na viditelné místo tak, aby si jich návštěvník brzy všiml.

 

Test na různých prohlížečích

Co zákazník to jiná preference webového prohlížeče. Zkontrolujte si, zda se Vaše webové stránky zobrazují na různých prohlížečích stejně (Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Opera aj.). Vaše stránky by měly vypadat stejně působivě bez ohledu na to, jaký prohlížeč Váš zákazník používá.

 

Použijte funkci chatu

Chat slouží jako živá konverzace mezi Vámi a návštěvníkem webu. Tato funkce pomáhá zákazníkům, aby se dozvěděli více o Vašich produktech či službách. Kdykoli bude návštěvník váhat nebo si s něčím nebude vědět rady, je to ideální cesta, jak mu můžete rychle a snadno pomoci.

 

Vyzývejte návštěvníky k akci

Výzvy k akci by měly být jasně označeny, aby návštěvníkům webu umožnily snadnou navigaci. Až budete vytvářet tlačítka pro své webové stránky, promyslete si dobře jejich barvu i text, který v tlačítku použijete. Zamyslete se, jakou zprávu chcete návštěvníkovi předat. Používejte slovesa (např: Stáhnout, Koupit) nebo slova vyzývající k akci (např: Chci vidět živé vysílání).

 

Dopřejte svým zákazníkům uživatelsky přívětivý web, který jim přinese příjemný zážitek z jeho procházení. Při tvorbě webových stránek by měla být Vašim cílem webová stránka bez závad. Čím více času zákazníci na Vašem webu stráví, tím více se s Vaší značkou ztotožní.

Sdělte nám Váš názor

Něco kreativního i užitečného ke čtení