Obsah webu prodává

William Rayo | 30. 10. 2018

Přichází jeden z prvních návštěvníků na vaše stránky. Přišel přes odkaz na prohlížeči a stráví u vás nějaký čas. Vypadá to jako samozřejmost, ale obě tyto podmínky mají za sebou mnoho úsilí. Jak přichází lidé na vaše stránky? A co rozhoduje o tom, zda vám dají šanci v řádu několika sekund? Obsah webu!

Obsah webu musí být pro lidi

Ano, všichni známe tajemné zaklínadlo SEO. Ano, všichni se snažíme při prodeji konkrétního zboží dostat na stránku tolik klíčových slov, kolik jen je možné. A jaký je výsledek? Komický obsah, který nedává po přečtení smysl. Jakmile začnete tvořit obsah, musíte vědět kdo jsou vaši budoucí zákazníci nebo čtenáři, co je cílem vašich stránek.

  • Proč lidé přijdou na vaše stránky?
  • Jaké odpovědi tam chtějí najít?
  • Jak rychle je naleznou?

K tomu vám samozřejmě bude pomáhat i design webu, struktura, přehlednost a jednoduchost. Jakmile vytvoříte stránky tak, aby sloužily lidem, můžete si být jisti, že budou prodávat. Takové stránky si uživatelé najdou a budou se k nim rádi vracet. Kvalitní obsah je prvním krokem k návštěvnosti. Návštěvnost vede na první příčky ve vyhledávači. První příčky ve vyhledávači znamenají návštěvnost.

 

Pravidla pro kvalitní obsah

Stránky vytváříte pro lidi, ne pro vyhledávače. To, že do nich vsunete drobnou úpravu, musí být uděláno natolik citlivě, aby to běžný čtenář vůbec nezaznamenal. Webové stránky musí lidem pomáhat a odpovídat tak, jak chtějí slyšet lidé, ne jak chce slyšet vyhledávač. Kvalitní obsah si cestu na přední pozice najde i bez toho, abyste při prodeji ptačí budky neustále zmiňovali, že prodáváte ptačí budku a že slouží pro krmení ptáků a že s ptačí budkou krásně ptáky nakrmíte a že ptákům bude zob z ptačí budky nesmírně chutnat.

Co musí splnit kvalitní obsah:

  • Být užitečný a informativní.
  • Lepší a praktičtější než ostatní weby, především než konkurenční.
  • Důvěryhodný obsah, nebojte se referencí, citací, odkazů, diskuze.
  • Vysoká kvalita znamená unikátnost obsahu. Ten je specifický a propracovaný.
  • Obsah musí být psán poutavě, bez chyb, obrázky jsou jen pro ilustraci.
Obsah webu prodává

Jakmile vytvoříte obsah na váš web, ptejte se:

  • Je obsah snadno čitelný?
  • Je dobře strukturovaný?
  • Sděluje uživatelům téma efektivně?

SEO a zase SEO

Až vytvoříte obsah podle uvedených pravidel, můžete přistoupit k optimalizaci pro vyhledávače. Jak již bylo zmíněno, optimalizaci provádějte co možná nejcitlivěji. Čtenář si nesmí povšimnout toho, že do textu bylo vloženo klíčové slovo. Text musí stále působit kompaktním dojmem.

Jarní úklid nestačí

Jak často uklízíte doma? Stejně často musíte uklízet i na vašem webu. A možná ještě častěji. Je třeba pravidelně aktualizovat, odstraňovat nevhodný a zastaralý obsah, kontrolovat duplicity. Pryč musí archivy a neužitečné příspěvky.

 

Jak říká Jára Cimrman: „Jakékoliv zbytečné slovo je zbytečné.“

 

Sdělte nám Váš názor

Něco kreativního i užitečného ke čtení