Facebook Messenger na Vašem webu zlepší interakci se zákazníky
Pokud provozujete firemní profil na Facebooku, používáte ho pravděpodobně mimo jiné také pro komunikaci se zákazníky. Věděli jste však, že si Messenger od Facebooku můžete přidat i na vaše webové stránky a získat tak další, pro zákazníky příjemný komunikační kanál?
Na trhu existuje spousta pluginů pro chat či jinou formu zákaznické podpory, nicméně Messenger má velkou výhodu v platformě jako takové, a také co se dosahu týče.Využitím této služby dává byznys možnost komunikovat touto cestou až 1,3 miliard lidí, kteří mobilní aplikaci Facebook Messenger celosvětově používají (poslední číslo ze září minulého roku). Kolik uživatelů má tento „kecálek“ v České republice sice není známo, nicméně Facebook jako takový používá 4,7 milionu Čechů, a lze předpokládat, že většina z nich má ve svém chytrém telefonu nainstalovaný také Messenger.
Konverzace napříč zařízeními
Podobně jako jiné chatovací systémy je i plugin od Facebooku navržen tak, aby byl viditelný na všech stránkách vašeho webu, a to v podobě známé modré ikonky Messengeru „vznášející“ se v pravém dolním rohu – názorně to můžete vidět i na našich stránkách. Pokud zákazník začne konverzaci, čeká ho stejné prostředí, na jaké je zvyklý z mobilní aplikace. V případě, že opustí váš web, bude stále moci pokračovat v chatování právě prostřednictvím mobilní aplikace Messenger, nebo třeba na webu Facebooku. To může být užitečné pokud nebudete moci odpovědět okamžitě.
Jsou tu však i další možnosti, jak návštěvníka „zabavit“, než se mu budete moci věnovat osobně. Můžete mu například nabídnout, aby odebíral váš newsletter, aby vám zavolal, nebo ho odkázat na užitečné sekce vašeho webu (např. reference). Vyhnout se prodlevám vám může pomoci také Messenger bot, který bude automaticky odpovídat na časté dotazy. Pokud chcete se zákazníky chatovat také na vašem smartphonu, bude se vám hodit aplikace Facebook Page Manager, která je zdarma ke stažení v App Store a Google Play.
Přímá komunikace prodává
Podle průzkumu Facebooku může 53 % dotazovaných přesvědčit k nákupu možnost přímé komunikace s obchodem. Pro byznys, který už má facebookovou stránku a pravidelně jejím prostřednictvím se zákazníky komunikuje, může plugin Messengeru dávat smysl i kvůli tomu, že nebude muset „udržovat“ další komunikační kanál navíc, pokud by zvolil jiný chatovací systém. Navíc také uleví firemnímu emailu určenému podpoře zákazníků.
Na druhou stranu nejspíš Messenger nebude to pravé ořechové pro byznys, který chce umožňovat technickou podporu a odstraňovat problémy prostřednictvím chatu na svém webu. Plugin od Facebooku totiž není možné napojit na jiný „backendový“ systém podpory. Chybí mu také robustnější analytické nástroje, které poskytují některé profesionální chatovací systémy. Stejně tak není možné pomocí Messengeru katalogovat online leady.
Aerolinky KLM přidaly Messenger na své webové stránky coby další způsob, jak se mohou cestující dozvědět informace o svém letu, což vedlo ke 40% nárůstu zákaznických interakcí. To už stojí za vyzkoušení, co myslíte? Pokud si nevíte rady s implementací či nastavením pluginu na váš web, ozvěte se nám třeba právě přes náš Messenger, rádi vám pomůžeme!
Sdělte nám Váš názor
Něco kreativního i užitečného ke čtení
Sociální sítě pro vaše podnikání
Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už ...