E-shop, rady jak zvýšit zisk vašeho podnikání
Založit si internetový obchod je díky službám typu Shopify nebo Shoptet jednodušší než kdy dřív. Je to vlastně ten nejsnadnější krok – představa, že spustím e-shop a objednávky se budou jen hrnout, je velmi lichá. Prodejům je třeba jít naproti, a my si dnes ukážeme, jaká opatření přinášejí ovoce.
Buďte transparentní ohledně cen doručení
Podle serveru Statista je doprava zdarma pro 63 % spotřebitelů hlavní motivací k nákupu na e-shopu. Pokud je to ve vašich možnostech, nabídněte bezplatné doručení kdykoliv to jde. Nastavte například minimální částku, za kterou musí zákazník nakoupit, aby měl nárok na dopravu zdarma.
V případě, že si bezplatné doručení nemůžete dovolit, měli byste být alespoň maximálně transparentní ohledně cen dopravy. Je dobré zmínit například už u produktu, jak to dělá třeba Amazon, aby s výdaji navíc nakupující počítal. Pokud se cenu dozví až na konci košíku, je celkem velká pravděpodobnost, že zboží nezaplatí a odejde. Neočekávaný poplatek za doručení je podle Barilliance vůbec nejčastější důvod, proč zákazníci objednávku nedokončí.
Zjednodušte nákupní košík
Jednoduchý nákupní košík z možností rychlého „odbavení” zákazníka je dle citovaného reportu na webu Statista třetí nejpopulárnějším důvodem k nákupu. Stejně tak výše zmíněná studie od Barilliance přišla na to, že zdlouhavý a matoucí košík je také častým důvodem k jeho opuštění. A ke stejnému závěru došla také Business2Community.
Jak tedy zjednodušit nákupní proces?
Existují v zásadě dvě možnosti. První z nich je nechat zákazníka nakoupit jako host, tedy bez nutnosti se registrovat. Podle Barilliance 22 % spotřebitelů prchá, jakmile po něm e-shop požaduje registraci. Druhým podstatným detailem je indikátor zobrazující průběh nákupu, který zákazníkovi pomůže udělat si představu, jak dlouho celý process bude trvat a kolik kroků je potřeba udělat k dokončení objednávky.
Nabídněte možnost live chatu
Zákazník občas svůj záměr nedotáhne ke konverzi, protože má nějaké pochybnosti nebo potřebuje poradit. Proto váš e-shop opustí s tím, že vám později napíšou mail nebo zavolají. A pak na to nejspíš zapomenou. Z pohledu nakupujícího je proto praktické, když se může prodejce zeptat na to, co ho pálí, v reálném čase, tady a teď.
To umožňují chatovací systémy, které lze celkem jednoduše do e-shopu implementovat. My můžeme doporučit například chat od Facebook Messengeru, který používáme i na našem webu. Podle Comm100 je průměrná spokojenost zákazníků s live chatem více než 85 %. A vy budete spokojeni se zvýšenými prodeji.
Personalizací nic nezkazíte
Nabídka uzpůsobená preferencím zákazníka je velmi efektivním konverzním nástrojem. Společnost Infosys přišla dotazováním tisíce spotřebitelů na zajímavé závěry podporující personalizaci. Tak třeba 86 % respondentů uvedlo, že personalizace měla vliv na jejich nákup. Čtvrtina přiznala, že nabídka „na míru” výrazně ovlivnila, který produkt si nakonec vybrali. A 31 % zpovídaných vyjádřilo zájem o více personalizovaných obchodních zážitků.
Co konkrétního si tedy pod personalizací představit? Dvě třetiny spotřebitelů z výzkumu Infosys preferuje personalizované kupony. Podobný počet (62 %) si zase přeje osobně laděné nabídky a promo akce inspirované jejich předchozími nákupy. Pozor však, ať nesklouznete k tomu, že budete dávat slevu každému zákazníkovi, to by se vám ekonomicky vymstilo. Nabídněte ji pouze věrným zákazníkům, kteří třeba dlouho nenakoupili, nebo návštěvníkům, kteří k vám zavítali poprvé.
Sdělte nám Váš názor
Něco kreativního i užitečného ke čtení
Sociální sítě pro vaše podnikání
Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už ...