5 osvědčených triků pro budování emailové databáze
Možná si říkáte, proč byste měli jako podnikatelé klást v roce 2019 důraz na emailový marketing, v době nespočtu sociálních sítí, na kterých uživatelé internetu tráví celé hodiny. Ale je to právě povaha většiny sociálních sítí, které z emailového kontaktu dělají silnou zbraň, kterou vaše konkurence nemusí mít.
Sociální sítě fungují samy o sobě jako hrací automaty. Denně na uživatele útočí stovky různých podnětů a většina z nich na pouhých pár sekund. Podnětů jsou tisíce a ke většině z nich nemají uživatelé příliš vážný vztah.
S emailem je to ovšem jiné. Pokud se vám podaří získat důvěru případného zákazníka skrz email, máte už z poloviny ruku v rukávě, jelikož to bude právě klidné prostředí emailu, kde nyní budou přistávat vaše vymazlené reklamní materiály.
Abyste ale mohli začít s emailovým marketingem, je potřeba mít pořádně kvalitní databázi kontaktů. Nechcete totiž plýtvat časem a penězi na emailových adresách, které jsou zastaralé nebo se míjejí s vaší cílovou skupinou.
Pojďme se proto podívat, jak se do budování takové databáze pustit.
1. Vytvořte pro uživatele něco hodnotného
Ať už jste majitelem webu či e-shopu, základním pravidlem pro budování zdravé a aktivní databáze emailových kontaktů je poskytování relevantních a prospěšných informací. Dejte uživatelům najevo, jací jste experti právě ve vašem oboru a že na vašem webu naleznou vždy ty nejrelevantnější informace, ze kterých budou mít užitek.
Cílem je, aby se k vám lidé rádi vraceli. Mějte proto obsah co nejpestřejší. Neomezujte se na klasické blogové články. Vytvořte e-book, který návštěvníkům webu zdarma poskytnete. Natočte sérii videí, či uspořádejte webinář. Fantazii se zde meze nekladou.
2. Buďte všude
Pro šíření výše zmíněného obsahu neváhejte využít všechny dostupné kanály, vlastní i cizí. Facebook, Instagram či YouTube je třeba mít pokryté, aby váš web nezel prázdnotou.
3. Řekněte lidem, co po nich chcete
Jakkoliv kvalitní obsah se sebevětším dosahem je k ničemu, když vašim návštěvníkům nedáte najevo, co po nich chcete. Zažádejte o email minimálně na konci článku, ještě lépe pomocí vyskakovacího okna po příchodu na web, či ještě lépe přímo na sociálních sítích.
4. Nabídněte více
I když získáte samotný email, je zde šance, že se uživatel po příchodu prvního newsletteru odhlásí z odběru. Abyste tomu zabránili, je třeba si v newsletteru zachovat minimálně stejnou úroveň obsahu jako na webu a sociálních sítích. Až ten můžete kombinovat s příslušnými reklamními sděleními, kvůli kterým jste se do emailového marketingu vůbec pustili.
Mnohem lepší však bude, když lidem, kteří s vámi sdílí svou emailovou adresu, nabídnete nadstandartní služby. Je potřeba mít jasně definované, co může čtenářům váš newsletter přinést a hlavně, jakou reakci od nich očekáváte.
5. Nedržte se pouze online světa
I díky různorodosti vašeho obsahu si můžete zaručeně získat a udržet více odběratelů newsletteru. Neomezujte se pouze na online svět. Uspořádejte konferenci ohledně vašeho oboru a sbírejte emaily rovnou tam. Uvidíte, že pokud si dáte záležet s bohatým programem, kontakty včetně emailových adres, se jen pohrnou.
6. Bonusová rada
Výše zmíněných 5 bodů vám vaši cestu za kvalitní databází pro emailový marketing výrazně uleví. Bonusovým, šestým bodem, je rada, abyste neustále vše sledovali. Svět marketingu se pořád mění, takže i způsoby, jak v něm lze fungovat.
Sdělte nám Váš názor
Něco kreativního i užitečného ke čtení
Sociální sítě pro vaše podnikání
Žijeme v online éře. Doba, kdy pro podnikání byly nejdůležitější Zlaté stránky, je už ...